vineri, 22 iunie 2018

Vacanta în Malta

blue window
Dacă vara a venit și concediul se apropie, m-am gandit să va povestesc despre vacanța noastră în Malta.
Noi suntem genul care rar ne odihnim în concediu, ba chiar ne întoarcem mai obosiți decât atunci când am plecat, dar mulțumiți că am văzut și am descoperit locuri noi.

Buuuun... Să vă povestesc. Într-o seară de decembrie, stateam noi doi așa și ne uitam la televizor și deodată îl aud pe soțul meu: ” Ce zici dacă am merge în februarie în Malta?” Am făcut ochii mari, am cautat bilete, ne-a convenit prețul, discutat, luat și așteptat să vina februarie.

Am gasit și hotel bun la preț decent. Am fost cazați la Golden Tulip Vivaldi din stațiunea St. Julian's.

Tips: În extrasezon hotelurile sunt mult mai ieftine. De exemplu noi am plătit în jur de 1400 de lei pe 7 nopți la sfârșitul lui februarie, iar în perioada verii, aceeași cameră, același număr de nopți costa mai bine de 4000 de lei.

Ca de obicei am luat câte un rucsac în spate în care am pus strictul necesar pentru o săptămână și am plecat la aeroport.

Valetta

În prima zi am vizitat capitala, Valetta, ne-am plimbat pe străzile ei înguste, am vizitat fortul St. Elmo, Grădinile Barakka, care sunt superbe, am rătăcit pe străzi și străduțe și am făcut zeci de fotografii.

Malta
Bloc de locuințe în Valetta

malta
Gradinile Barakka, Valetta


Mdina

 Apoi în fiecare zi am mers în alt loc. Cel mai mult mi-a plăcut Mdina, capitala medievală a Maltei. M-au fascinat străduțele înguste, cu pereți înalți, iluminate cu felinare prinse pe pereții caselor, simțeai ca și cum ai trăi în alte timpuri. Îmi puteam imagina domnițele cu rochii înfoiate și umbreluțe plimbându-se pe străduțe, domnii cu pălării și baston și caleștile legănându-se pe străduțele de culoarea mierii.


Malta
Poarta de intrare în orașul Mdina


Malta
Străduță din Mdina


Popeye Village

Un loc unde m-am simțit din nou copil și care merită vizitat indiferent de vârstă, cu copii sau fără,este Popeye Village.

Aici este platoul de filmare al filmului Popeye Marinarul, filmat în 1980. S-au păstrat toate căsuțele, dar acum ele sunt viu colorate, față de cele din film. Totul este frumos amenajat, colorat și cu o priveliște spre golf fantastică.

Acolo găsim chiar și personajele din film, pe Popeye, Olive și căpitanul Bluto. Putem filma o secvență de film cu ei unde distracția este garantată. Bineînțeles contra cost. Când am fost noi taxa era de 7 euro, bani pe care îi dai ca să iei DVD-ul cu filmarea acasă. Este o amintire frumoasă și inedită. Nici nu vă imaginați cât am râs acasă cu familia și prietenii noștri.


Malta
Parc amenajat în Popeye Village


Malta
Vedere spre golf



Împreună cu Popeye, Olive și Bluto

Malta
Totuși toaletele erau gratuite

Gozo

Puteți lua ferryboat-ul și mergeți în Gozo și Comino.

În Comino se merge doar vara pentru plajă

În Gozo vizităm capitala Victoria, catedrala Ta'Pinu și ne ferim de taximetriști. :-D

Taximetriștii sunt prezenți pretutindeni în port și îți arată o hartă cu obictivele cele mai îndepărtate și îți spun că te duc tooocmai până în cealaltă parte a insulei și îți oferă un preț fooooarte bun, care de fapt e foooarte mare și până unde te duc ei faci de fapt foarte puțin pentru că insula este foarte mică.

Blue Window

Din păcate, cel  mai frumos obiectiv din Gozo nu mai există. Este vorba despre Blue Window, care s-a prăbușit în luna martie 2017. Cei care am apucat să o vedem ne putem numi norocoși. Fotografiile noastre vor rămâne pe paginile internetului și pentru cei care nu au apucat să o vadă.

malta
Blue Window, Gozo


Chiar dacă Blue Window nu mai este, mai putem vedea Fungus Rock, și împrejurimile care merită văzută.
Ne putem urca pe dealurile pietroase și privi marea de la înălțime. Vă asigur că este superb și relaxant. Tot ce se aude este doar sunetul vântului.


gozo
Fungus Rock



Mai găsim aici niște urme săpate în piatră, niște urme ce par a fi strămoșii șinelor de cale ferată. Ele se găsesc în mai multe locuri, atât în Gozo cât și în Malta. Nu se știe nimic despre proveniența lor, perioada în care au fost făcute și la ce foloseau mai exact. Probabil pentru a transporta mărfurile venite pe mare. Părerea mea. Cert e că specialiștii încă nu au descoperit concret la ce foloseau.

Malta




Obiective sunt mult mai multe, unele le veți decoperi odată ajunși acolo. Aș putea scrie zece pagini despre vacanța noastră în Malta, dar mă opresc aici, vă las doar obiectivele principale.

Mai jos vă las câteva informații utile:


  • folosiți cu încredere transportul în comun. În fiecare stație sunt afișate autobuzele, traseele și ora la care ajung în stație;
  • există abonamente valabile 7 zile de la prima validare;
  • abonamentele trebuie validate la fiecare urcare în autobuz;
  • controlorii sunt mereu prezenți în autobuze;
  • se pot cumpăra bilete și de la șoferii de autobuz;
  • se conduce pe partea stângă;
  • străduțele fiind foarte înguste, vara se crează aglomerație, deci timpii de deplasare de la un obiectiv la altul vor fi cel puțin dublați;
  • dacă nu vreți plajă și leneveală, mergeți iarna. Temperaturile sunt în jur de 20 de grade C, dar bate vântul. Un fel de toamnă târzie la noi.
  • iarna prețul cazării este mult mai mic. 
  • clasarea hotelurilor este cu o stea mai jos decât ceea ce știm noi. De exemplu hotelul de 4*  este de fapt de 3*.
  • plaje cu nisip sunt puține iar nisipul este adus. Majoritatea locurilor pentru plajă sunt amenajate direct pe rocă.
Sper că am reușit să ofer suficiente informații pentru o vacanță reușită și v-am deschis apetitul pentru a vizita Malta.

Dacă mai aveți și alte întrebări mi le puteți adresa în comentarii. 

Voi ce alte propuneri pentru vacanță mai aveți? Doar vine concediul acușica. Vă aștept cu propuneri în comentarii.



7 comentarii:

  1. Încă nu știu când și unde voi pleca, eu mereu plec fără a face planuri dinainte :) Malta pare minunată din pozele tale, e o zonă pe care cred că mi-ar plăcea să o vizitez. Felicitări pentru articolul minunat! <3 Îndeamnă foarte tare la visare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc pentru aprecieri! Cele mai frumoase vacante sunt cele neplanificate. :-*

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc pentru impresii și frumoasele poze. Mi-ar plăcea să ajung acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o insulă minunată. Dacă te orientezi pentru extrasezon poți avea o vacanta mai reușită decât vara. Sper sa ajungi în curând acolo. :-*

      Ștergere
    2. Și eu sper. Mulțumesc pentru pont.

      Ștergere
  4. Mi-ar placea si mie mult sa ajung acolo. Pana atunci, ti-am admirat pozele. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pune acolo pe wishlist. Vacantele cele mai reușite sunt cele neplanificate. ;-P

      Ștergere