vineri, 18 mai 2018

Sub soarele noptii / Midnight Sun - Trish Cook

midnight sun


Această carte am împrumutat-o de la Emil - citestemil. Atât a lăudat-o și mi-a povestit despre ea că am zis să o citesc și eu. Cum am intrat în posesia ei, cum m-am apucat de citit.

Sub soarele nopții este o carte despre vise


Cartea este una de dragoste, o dramă și o carte prin care nutrești speranțe și vise. Este povestită la persoana I, din perspectiva lui Katie, o adolescentă aparent normală: cântă la chitară, compune versuri pentru cântecele ei, cântă noaptea în gară pentru oamenii care vin și pleacă, are vise și își dorește să ajungă la facultate.

Numai că toate visele ei sunt spulberate de o boală care o ține captivă în casă: xerodermia pigmentosum sau pe scurt XP. Această boală o face extrem de vulnerabilă la razele soarelui, practic îi arde pielea. La propriu.

Ea urmează cursuri școlare de acasă, singurul ei profesor fiind tatăl ei văduv. Viața i se scurge între cei patru pereți ai camerei ei împreună cu tatăl și cu cea mai bună și singura prietenă a ei, Morgan.

Din intimitatea camerei ei îl urmărește zilnic pe Charlie, încă din prima lui zi de școală, când ambii erau doar niște copii.

Katie se îndrăgostește de el, dar se alină doar cu privitul, deoarece este conștientă că nu va putea niciodată să formeze un cuplu cu el.

Într-una din serile când ea cânta în gară, el se oprește în fața ei și o ascultă. Încep o conversație stângace, apoi ea fuge acasă intimidată și speriată. Încurajată de Morgan cea rebelă, iese la o întâlnire cu Charlie și se înfiripă o poveste de iubire frumoasă între cei doi.

Katie începe să aibă viață socială, merge împreună cu Charlie la petreceri, ba chiar o duce în Seattle, unde ea și-a dorit întotdeauna să ajungă.

Există și un personaj negativ, Zoe Carmichaell, care o știe pe Katie de când erau copile și aflând despre boala ei, a poreclit-o fata vampir, și va încerca să îi strice relația cu Charlie. Tot ce vă mai pot spune este că Zoe nu va reuși, Charlie fiind cu adevărat îndrăgostit și fascinat de Katie.

Ambii au avut o influență pozitivă în viața celuilalt. Charlie îi va arăta lui Katie lumea exterioară, îi va dovedi că poate fi iubită și poate face tot ce fac și ceilalți adolescenți, iar Katie îl va readuce pe Charlie pe drumul visului lui.

Charlie este înotător de performanță, iar în urma unui accident s-a lăsat de sport. Bursa lui pentru Berkley a fost pierdută, iar el nu mai avea nicio altă opțiune, întotul fiind viața lui de până atunci.

Katie îl va susține și va fi alături de el, îl va încuraja, iar el va redobândi bursa pierdută.

Sub soarele nopții este o poveste de dragoste adolescentină, dar extrem de profundă, o poveste de dragoste încercată de soartă. Nu este o poveste simplă cu adolescenți, o poveste cu intrigi puerile și întreceri de popularitate între fete. Nu.

Este o poveste matură, o poveste ce ne arată că oamenii care trec prin viața noastră nu trec întâmplător, ci fiecare are un rol în dezvoltarea noastră personală. De la fiecare om care intră și iese din viața noastră putem învăța ceva, sunt puși acolo cu un rost, ține doar de noi să înțelegem care este rolul lor și să extragem din acele experiențe ceea ce ne trebuie.

La finalul cărții, Trish Cook, a trecut și o notă despre xerodermia pigmentosum, așadar la sfârșit aflăm și câte ceva despre acestă boală cumplită.

Trish Cook a creat o poveste plină de speranță


Trish Cook a creat această poveste atât de frumos și atât de profund încât speranța mea a mers până la ultimul cuvânt. Am sperat pe tot parcursul poveștii că totul va fi bine pentru Katie și Charlie.

Am început cartea cu un gând, cu un final și pe parcurs am sperat la altceva. Cartea este ușor de citit, nu implică scenarii și răsturnări de situație.

Este o lectură ușoară, o lectură de relaxare. Ceva ușor de citit, dar suficient de profund cât să nu vrei să o lași neterminată.

Există și un film care am înțeles că este identic cu cartea. Eiii...asta chiar vreau să o văd. Nu am văzut până acum o carte ecranizată de care să nu fiu dezamăgită. Trailer-ul l-am văzut și pare în regulă, acum aștept să văd și filmul.

Recomand această carte oamenilor de orice vârstă. Niciodată nu ești prea tânăr sau prea bătrân ca să poți spera, să poți visa, și această carte te îndeamnă la visare.

Volumul a apărut la editura Epica în luna aprilie 2018 și se găsește în librăriile online.






3 comentarii:

  1. Pare frumoasa cartea. Chiar eram curioasa cum e.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Mi-a placut. Este o lectura usoara si profunda in acelasi timp.

      Ștergere
  2. Sunt curioasa în privința cărții. Ma bucur ca am găsit la tine detalii despre ea.

    RăspundețiȘtergere