miercuri, 2 mai 2018

Russell Newell - Băiatul și misterioasa dispariție

russell newell


De Paște, buna mea prietenă Cătălina mi-a făcut o surpriză și mi-a trimis un cadou format din două cărți minunate. Una dintre ele este ”Băiatul și misterioasa dispariție” - Russell Newell.

Mi-a plăcut enorm coperta și m-am apucat imediat să o citesc.

Începutul volumului este unul lin și începe să se precipite pe măsură ce înaintăm în lectură.

Gus este un bărbat realizat din punct de vedere profesional, are o carieră de succes și este foarte apreciat de subalternii lui, dar viața particulară nu este la fel de strălucită precum cea profesională.

În Ajunul Crăciunului așteaptă să fie aduși cei doi copii ai lui de către fosta  soție pentru a petrece Crăciunul împreună cu ei. Doar că aceasta întârzie, ceea ce duce la o inevitabilă ceartă între cei doi părinți.

Relația lor nu este una cordială, ambii părinți doresc custodia copiilor, însă Victoria este hotărâtă să nu îl lase pe Gus să îi ia pe copii nici măcar în vacanță la el.


Cum poate un apel să îți schimbe complet viața


Copiii primesc biciclete cadou de Crăciun și ies să le testeze. În acest moment Victoria sună și vrea să vorbească cu Lily, fetița lor, la telefon. Gus refuză să îi cheme pe copii pentru a nu îi face pe plac Victoriei.Victoria insistă, el o cheamă pe Lily la telefon, iar când iese și după Jack, acesta nu mai este de găsit.

Începe o amplă acțiune de căutare prin împrejurimi, Gus anunță poliția, apare și Victoria, iar cei doi încep să dea vina unul pe celălalt. Ba chiar Gus este acuzat de polițist că el l-a răpit pe Jack, dată fiind relația pe care o are cu fosta soție.

De aici romanul se desparte în două planuri: pe un plan este descrisă viața lui Jack și pe un plan este descrisă viața lui Gus care nu a renunțat niciodată să își caute băiatul.


Băiatul și misterioasa dispariție, romanul unde misticul se împletește perfect cu viața cotidiană


Jack este răpit de membrii unei secte religioase care îi inoculează acestuia ideea că până acum a trăit în păcat și că ei l-au adus în familia lor pentru a-l salva din flăcările iadului și îl vor învăța cum să își purifice trupul și sufletul pentru a ajunge în împărăția cerurilor.

În sufletul lui Jack se poartă o luptă intensă între suferința și dorul după familia sa și între acceptarea sau renegarea acestei noi familii. Mai departe vă las pe voi să descoperiți ce se întâmplă cu Jack.

Viața lui Gus ia o întorsătură urâtă din momentul dispariției lui Jack. Își dedică tot timpul căutării fiului său, își ia concediu neplătit o perioadă lungă de timp, angajează un detectiv particular. Când se întoarce la serviciu nu se mai poate ocupa de nimic așa cum o făcea înainte, nu se mai poate concentra decât asupra cautării lui Jack și sfârșește prin a renunța la cariera lui. 

Rămas fără job ajunge o epavă: nu se hrănește corespunzător, trăiește din economiile care se împuținează pe zi ce trece, iubita lui Stacy îl părăsește în cele din urmă, începe să bea și nu se mai îngrijește de el deloc. Ba chiar din cauza unei dispute cu Victoria ajunge la închisoare, unde începe încet, încet să îsi reia munca la sfatul unui preot.

Russell Newell a reușit să creeze o armonie perfectă între suspans și religie


Băiatul și misterioasa dispariție este o poveste despre credință, iubire și toate formele ei. Despre părinți și cum nu renunță ei niciodată la copiii lor, o poveste despre speranță. 

Este vorba despre două lumi diferite: cei credincioși care speră mereu la ajutorul lui Dumnezeu și își încredințează viața Lui și lumea celor care cred în Dumnezeu, dar nu fac din asta un stil de viață. Cei care cred în puterea lui Dumnezeu și cei care se simt dezamăgiți de cel ce trebuie să fie Tatăl nostru.

Recomand cu căldură această carte. Este o lectură profundă, o lectură ce îți dă de gândit și te ține în suspans până la final. Este o lectură care poate fi citită atât de adolescenți cât și de adulți. Ambele tabere vor avea ceva de învățat din ea și vor avea de tras niște concluzii și învățăminte.

10 comentarii:

  1. Și eu o recomand tuturor. Mi-a plăcut foarte mult !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur că si tie ti-a plăcut. Este o carte specială :-*

    RăspundețiȘtergere
  3. Am tot citit recenzii despre aceasta carte, o pun si eu pe lista.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa îți placă la fel de mult cat mi-a plăcut și mie.

      Ștergere
  4. Aceasta carte este exact ceea ce citesc eu in general, trebuie sa o citesc si eu neaparat :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi se pare foarte interesant subiectul cărții.Mi-ai stârnit curiozitatea: ce se întâmplă cu Jack dar și cu cei doi. M-ar prinde!
    Mulțumim pentru recenzie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere. Mă bucur că te-am făcut curioasă. :-)

      Ștergere
  6. Tare ma bucur ca ti-a placut cartea. Mie mi s-a parut deosebita.

    RăspundețiȘtergere