vineri, 25 mai 2018

Printre tonuri cenușii - Ruta Sepetys

ruta sepetys

Pe 21 mai a fost ziua Libris și au sărbătorit prin reduceri. Așa că am profitat un pic de ocazie și mi-am îmbogățit biblioteca. Printre cărțile comandate se numără și ”Printre tonuri cenușii” - Ruta Sepetys. Cartea a apărut la editura Epica.

Cartea este atât de bine scrisă și descrie atât de bine sentimentele personajelor încât nu poți să nu te transpui în pielea lor. Eu am devorat-o în două zile. Este cartea care te ține prins și nu poți să o lași din mâini până la final.

Printre tonuri cenușii este o carte a speranței


Lina provine dintr-o familie de oameni învățați, mama având studii înalte, absolvite la Moscova, tatăl este profesor universitar. 

Totul începe în iunie 1941, când Lina, o adolescentă pasionată de desen, mama și fratele ei mai mic sunt evacuați din casa lor de către poliția secretă sovietică, NKVD și transportați în vagoane pentru vite în Siberia. 

Cu toate că mama lor le spune că va fi totul bine și se vor întoarce în curând acasă, Lina își dă seama că nu este așa, dar nimeni nu știe încotro se îndreaptă. 

Închiși în vagonul de tren, înghesuiți, fără aer, fără lumină, fără niciun fel de condiții și înfometați, disperarea atinge cote maxime, dar în același timp fiecare încearcă să le ridice moralul celorlalți. 

Ajunși în lagărul de muncă din Altai, fiecare grup este repartizat într-o colibă goală, care le va servi drept cămin până la eliberare. 

Aici ei vor avea parte de un tratament inuman, demnitatea le va fi furată de sovietici, vor fi batjocoriți și maltratați din toate punctele de vedere.

”Printre tonuri cenușii” este o carte despre speranță, o carte care aduce din nou în atenția noastră terorile prin care au trecut la acea vreme oameni nevinovați. Acești oameni au suferit și au îndurat umilințe greu de descris și de imaginat. 

Ruta Sepetys a creionat excepțional o poveste dură și de actualitate 


Ruta Sepetys a creionat perfect această poveste dură și a îndulcit-o puțin cu o mică poveste de dragoste, dar în același timp a păstrat tragicul situației în care se aflau Lina, familia ei și ceilalți oameni din jurul lor. 

Ceea ce s-a întâmplat în acei ani a fost de o cruzime greu de imaginat. Au fost uciși oameni nevinovați. Au fost uciși bărbați, femei, soți, copii, fii și fiice care nu au avut nicio vină, iar în ochii autorităților nu reprezentau decât niște pioni, niște animale, așa cum vedem în cartea Rutei Sepetys. 

Recomand această carte tuturor celor care vor să își mai aducă aminte de acele vremuri, nu ca pe o amintire glorioasă, ci ca o amintre a ceea ce suntem noi oamenii: niște ființe fragile, indiferent de cât de puternici credem că suntem. 

Celor care vor să își aducă aminte de tăria acelor oameni care și-au dorit să învingă sistemul și care și-au dat viața pentru semenii lor. 

Recomand această carte tinerilor, care vor să cunoască detalii despre acele vremuri, dar și adulților pentru a-și aminti de fragilitatea ființei umane și a faptului că toți suntem trecători prin viață.

Cartea o puteţi cumpăra de aici şi din mai multe librării online.






14 comentarii:

  1. Mulțumesc pentru recomandare! Încă nu am curaj să o citesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa îți faci. Aștept și părerea ta atunci când o să o citești. :-*

      Ștergere
  2. Felicitări pentru recenzia minunată! <3 Este una dintre cărțile mele de suflet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Este o carte specială și profundă. Și mie mi s-a așezat la suflet.

      Ștergere
  3. Tare, tare mult mi-a plăcut cartea asta! Anca Barbu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o carte ce trebuie citita pentru supravietuirea istoriei.

      Ștergere
  4. Trebuie neapărat sa citesti si O mare de lacrimi de Ruta Sepetys.

    RăspundețiȘtergere
  5. Coperta pare pt o alta carte,d ar cand am citit recenzia... am stiut ca trebuie sa citesc si eu cartea

    RăspundețiȘtergere
  6. O carte interesanta. Chiar m-ai facut sa-mi doresc s-o citesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merită. E o carte dureroasă, dar superbă. Ne aduce cu picioarele pe pământ aducandu-ne aminte ca suntem totuși fragili.

      Ștergere