luni, 5 februarie 2018

În compania curtezanei - Sarah Dunant

Sarah Dunant




Dintotdeauna m-au fascinat poveștile vechi, poveștile curtezanelor, poveștile cu aer medieval. Când am văzut această carte în biblioteca unei prietene, am împrumutat-o fiind sigură că este o carte pe placul meu.

În compania curtezanei, o poveste despre mândrie, iubire și devotament


Cartea expune povestea Fiammettei Bianchini, curtezană la Roma, care în urma invaziei barbarilor spanioli, este nevoita să fugă în orașul ei natal, Veneția.

Ajunsă în Veneția împreună cu slujitorul ei credincios, piticul Bucino Teodoldi, având părul smuls de barbari, este nevoită să nu se arate în oraș până când nu se va reface.

Săraci și singuri în noul oraș, ei sunt nevoiți să vândă din bunuri pentru ca Fiammetta să poata plăti o tămăduitoare, pe numele ei La Draga care îi promite o nouă podoabă capilară.

Bucino nu are încredere în La Draga, însă Fiammetta, care o cunoaște de când era copilă îi ia apărarea în fața lui.

Una peste alta cel mai de preț bun al lor, un rubin foarte mare, le este furat și aici apare deznadejdea și diperarea celor doi nemaiavând mulți bani.

Fiammetta reușește cu ajutorul lui Aretino să fie inclusă în condicile curtezanelor, acolo unde erau trecute toate curtezanele renumite și așa reușesc să își reia viața plină de bogății pe care o duceau la Roma.

Fiammetta și Venus din Urbino


Pietro Aretino, un vechi prieten al Fiammenttei își face apariția și le oferă ajutor, ba chiar marele Tițian fermecat de frumusețea ei o pictează pe aceasta sub forma lui Venus din Urbino.

Povestea lui Sarah Dunant este despre devotament, despre iubire și mai puțin despre depravare. Recunosc, mă așteptam la mai multe detalii picante și scene erotice, dar a fost mai bine asa. Am apreciat cartea tocmai datorita lipsei acestor detalii.

Am vrut să descopăr lumea curtezanelor și Sarah Dunant exact asta a făcut: a dezvăluit lumea și greutățile prin care trec acestea în drumul lor spre succes.

2 comentarii:

  1. Foarte frumoasa prezedntarea. Multumesc pentru recomandare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E interesanta. Se citește ușor, dar e un subiect interesant. Mie mi-a plăcut.

      Ștergere