joi, 19 iulie 2018

Cel mai de preț cadou - Nicholas Sparks

nicholas sparks
Nu am fost niciodată o romantică incurabilă, genul romance nu este pe primele locuri în preferințele mele, dar mai citesc din când în când și ceva romance. Se citește ușor și în perioadele mai agitate aleg să citesc ceva care nu implică mult efort.

Nicholas Sparks scrie minunat. Reușește să îmbine romantismul cu suspansul și adaugă de fiecare dată și o doză de mister. Este genul de romance care îmi place.

Haide să vedem despre ce este vorba în acest volum.

Cel mai de preț cadou este misterios


Dawson și Amanda au avut în adolescență o frumoasă poveste de dragoste. Amanda face parte dintr-o familie înstărită, dar se îndrăgostește de Dawson care face parte dintr-o familie nu prea liniștită.

Toți cei din familia lui au făcut închisoare, erau spaima micului oraș în care trăiau. Dawson însă este diferit. El nu este violent, învață bine la școală și are aspirații mari. Își dorește să se ducă la facultate și să fie cineva în viață. Bineînțeles cei din familia lui nu sunt de acord cu aceste planuri.

Dawson pleacă de acasă și se adăpostește în garajul lui Tuck, un mecanic din orașul lor. Aici el și Amanda își pot continua relația liniștiți. El muncește pentru Tuck, o poate vedea și pe Amanda, are si ceva bani pe care își dorește să îi strângă pentru facultate.

Peste mulți ani Amanda si Dawson se reîntâlnesc în curtea lui Tuck. Amanda este căsătorită, are copii, dar relația ei cu soțul cam stă pe butuci. Dawson nu are nimic, în afară de dragostea lui pentru ea, dragoste pe care a păstrat-o în inima lui atâția ani.

Cei doi sunt invitați la ceremonia de înmormântare a lui Tuck, iar la citirea testamentului, cei doi primesc o listă cu ultimele dorințe ale lui. Aceste lucruri vor trebui făcute de cei doi în zilele imediat următoare citirii testamentului.

Care este ” Cel mai de preț cadou” vă las pe voi să descoperiți. Vă spun doar că la începutul cărții nici nu veți bănui care poate fi acesta.

Câteva cuvinte despre personajele principale ale lui Nicholas Sparks


Dawson este o victimă a societății. Vedem în personajul lui, cum îți poate fi ruinată viața din cauza prejudecăților. Dawson este un om bun, care are de suferit din cauza familiei din care face parte. Are aspirații mari, care îi sunt retezate din cauza familei lui. Ba chiar familia participă la acest ”măcel al dorințelor”.

Amanda este și ea o victimă a prejudecăților. Ea vede și știe că Dawson nu este la fel ca și ceilalți din familia lui, dar cum poate ea, o adolescentă să schimbe părerea tuturor despre el? Ajunsă la maturitate, vede altfel lucrurile, găsește alte soluții. Chiar dacă ea și-a continuat viața, Dawson a ocupat un loc important în inima ei. A trecut peste suferință, dar rana a rămas deschisă.

Nicholas Sparks, a scris un nou roman minunat. A creat o lume frumoasă, multe pasaje au descrieri atât de detaliate încât parcă vezi efectiv ceea ce descrie.

Pentru a putea vedea toate aceste lucruri va trebui să  citiți cartea.

Cartea a fost și ecranizată, nu am văzut filmul, dar îl voi căuta. Chiar dacă știu că filmul în general nu respectă în totalitate cartea și  din acest motiv de obicei sunt dezamăgită, de ceva timp sunt curioasă de ecranizările cărților citite.


16 comentarii:

  1. Mi-ai adus aminte cât de mult mi-a plăcut cartea aceasta .

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitări pentru recenzia minunată! <3 Mi-ai făcut dor de cărțile autorului! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri! Imi place Sparks. Scrie superb.

      Ștergere
  3. Nici eu nu citesc prea mult romance, dar Nicholas Sparks este chiar deosebit. Felicitari pentru recenzia minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunata recenzia ta! Chiar mi-a placut si mie cartea tare mult. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a plăcut mult cartea! A fost prima mea întalnire cu acest autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine a fost a doua intalnire cu Sparks. Prima carte citita a fost "Draga John", dar asta mi-a placut mai mult.

      Ștergere
  6. Mi se pare interesant subiectul acestei cărți.Îmi place și romantismul! Așadar, cred că merită citită.

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place mult titlul acestei carti, ma tenteaza sa o citesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Răspunsuri
    1. Este foarte frumoasa. Sparks scrie frumos si detaliat.

      Ștergere