marți, 6 februarie 2018

Cum să mergi (mai) ieftin în Santorini

Oia, Imerovigli

Cum multă lume deja îşi caută bilete pentru vacanţă, am zis să povestesc despre vacanţa noastră în Santorini.

Santorini, insula perfectă pentru honneeymoon

Atunci când ne-am organizat nunta, nişte prieteni ne-au întrebat " şi luna de miere?". Atunci am realizat că nu aveam un plan pentru luna de miere.

Imediat mi-a venit în minte vechea mea dorinţă. Santorini!!!

Am căutat variante de transport pe cont propriu, dar toate variantele erau mai scumpe si mai lungi.
Dacă mergi pe cont propriu obligatoriu faci escală în Atena. De aici ai două variante.

1. pierzi timpul prin aeroport sau te plimbi un pic prin oraș, în funcție de durata escalei
2. te cazezi undeva aproape de portul Pireu și pleci a doua zi de dimineață devreme cu ferryboat-ul.

Mi-ar fi plăcut varianta cu ferryboat-ul, dar scurta șederea în Santorini și era mai obositor. După nuntă îmi doream doar sa ajung să ma odihnesc și să vad odata caldera aia care m-a obsedat atâția ani.

La agenție ne-au oferit două-trei variante de cazare în Kamari și Perissa, dar nu prea era ce voiam noi și hotelul pe care îl alesesem până la urmă numai era disponibil. Tot acolo ne-au zis că putem să găsim noi un hotel pe placul nostru și ei vor încerca să ne facă o ofertă.

Akrotiri un oraş izolat şi liniştit

Noi am gasit hotelul, ei au făcut ce au promis și am primit oferta pentru luna noastră de miere mult visată. Hotel și avion charter în Akrotiri la un preț decent: 830 de euro pentru 7 nopți.

Oraşul este pe partea opusă Oiei, care este de trei ori mai scumpă şi din punctul meu de vedere nu îşi merită banii. Este acea zonă exclusivistă pe care o vedem în toate fotografiile de pe net, frumoasă, nu o sa neg asta, dar intimitatea este 0, din cauza străduţelor înguste care trec pe lângă cave house-ul vostru.

De altfel și în Akrotiri poți găsi cazare în hoteluri exclusiviste. Chiar mai jos un pic de hotelul nostru era un hotel exclusivist, dar cu mult mai multa intimitate decât în Oia.

Akrotiri este un orășel ceva mai izolat, după cum se vede și din harta de mai sus și este foarte liniștit.
Îți trebuie mașină deoarece zona este mai pustie, mai ales după ce treci de centru.

Sfaturi pentru o vacanță reușită în Santorini

• căutați hoteluri în zonele mai puțin promovate: Akrotiri, Kamari, Perissa. Chiar dacă Perissa și Kamari nu sunt pe calderă sunt stațiuni frumoase, dar totuși recomand Akrotiri tocmai datorită calderei.

• nu mergeți în toiul verii. Temperaturile sunt destul de ridicate și prețurile la fel. Septembrie este ideal.

• închiriați o mașină - vă puteți deplasa pe toată insula cu ușurință, chiar dacă stați la un hotel izolat.

• mergeți cu o agenție de turism. Este mai ieftin și drumul mai scurt.

Caldera Romantica un hotel ieftin, cu personal primitor şi bucătărie extravangantă

Hotelul la care am stat noi se numeşte Caldera Romantica şi ca majoritatea hotelurilor din Santorini, este o afacere de familie, personalul fiind foarte primitor.

La sosire am primit din partea gazdei o hartă mai bună decât cea de la agenție și informații despre ce putem vedea, cum e cu sezlongurile pe plajă și orice am mai întrebat noi.

Per total vacanţa noastră ne-a costat 2000 de euro, fiind incluse drumul şi cazarea, maşină închiriată, banii de buzunar si niciun rabat de la cheltuieli.

La plecare gazda noastră ne-a spus un lucru tare frumos atunci când am zis că aici luna noastră de miere se termină: "nu spuneţi asta, luna de voastră de miere abia acum începe."

23 de comentarii:

1. Nu am fost niciodata in Santorini insa stiu ca Grecia este foarte frumoasa si multi prieteni de-ai mei au fost multumiti de ce anume au gasit acolo. Sper sa ajung si eu cat de curand!

1. Santorini este special. Iubesc Grecia cu tot ce inseamna ea, dar Santorini ocupa un loc special. Imi doresc sa mai ajung macar o data acolo.

2. Nu am vizitat niciodata aceasta insula, insa privelistea este desprinsa din basme. Cu siguranta este un loc perfect pentru luna de miere.

1. Sa ajung aici a fost al doilea vis al meu. Pentru mine a fost luna de miere de vis. Mă rog, săptămana de miere :-D

3. am tot vazut imagini de acolo si pot spune ca da, vreau sa ajung si eu in grecia, mai ales in santorini! poate la anul reusim si noi. si fara masina! nu de alta, dar m-am saturat sa conduc atatia amar de km!

4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

5. Îți doresc sa ajung acolo. Este mirific. Cu mașina nu ai cum sa ajungi, doar daca o urci pe ferryboat, dar asta înseamnă lungirea timpului pentru drum. In schimb, poți închiria mașină de acolo. Cea mai buna schema pentru Santorini consider că este avion charter+mașină închiriată. Este mai rapid și mai ieftin.

6. Grecia este a doua mea iubire în materie de destinații de călătorie. Am fost de multe ori în Grecia, dar nu am ajuns în Santorini. Felicitări pentru eveniment, iubire, înțelegere și respect pentru muuulți ani.
    Buuun. Acum, revenim la destinație. Totuși, 2000 de euro mi se pare foarte mult. Mai bine merg în Tenerife, prima mea iubire. Poate că totuși este posibil să găsești soluții mai bune cu trevelator sau aventurescu.

1. Pentru Santorini este un cost ok. Santorini este exclusivist. Poate fi comparat cu Maldive. De fapt de cele mai multe ori chiar este comparat cu Maldive.

2. Am văzut preșuri mai mici. trebuie doar urmărite ofertele de zbor, direct pe site-urile companiilor aeriene.
      Pentru o lună de miere, este însă în regulă.
      Nu mă înțelege greșit, dar și Tenerife este considerată destinație exclusivistă, exotică.
      Mi-am propus să merg în Santorini în sistem Do yourself și voi scrie ce și cum am reușit :)

7. Iubesc Grecia, sper ca anul viitor sa ajung din nou acolo

1. Și eu iubesc Grecia cu tot ce înseamnă ea. Nu aș pleca din tara mea niciodată, dar pentru Grecia cred că m-aș mai gândi un pic :-D

8. Eu am fost doar in Paralia Katerini si in Salonic dar m-as intoarce oricand in Grecia, mai ales in luna de miere.

1. Am fost și în Paralia Katerini și Salonic. Ambele sunt superbe. Salonic este mai pe gustul meu.

9. N am iesit din tara niciodata, asa ca ma fascineaza articolele de genul.

1. Niciodată nu este prea târziu pentru o ieșire din țară. Eu nici nu mă gândeam că voi vedea Santorini in în viața asta. Sau poate mă gândeam că voi merge pe la 50-60 de ani :-D

10. As vrea sa ajung si eu in Grecia, insa nu stiu cand va fi asta. Sora mea e la munca acolo pt 3 luni si spune ca e superb!

1. Grecia este superbă oriunde ai merge. Cicladele au un farmec aparte.

11. Am vazut multe poze frumoase din Santorini si mi-as dori sa ajung si eu macar o data acolo. Privelistea este absolut senzationala

12. Santorini este un loc deosebit din foarte multe puncte de vedere. Merita din plin o vacanta de lux acolo.

13. Din toata Grecia, Santorini ma atrage cel mai mult.

14. De cate ori imi povestesti de Santorini, imi doresc sa ajung si eu acolo.

15. O sa tin cont de sfaturile tale pe viitor, poate ajung pe acolo.